Tytuł
Zgłaszanie wniosków o informację publiczną z rejestru zawartych umów
Opis
Usługa umożliwia zgłoszenie wniosku o informację publiczną z rejestru zawartych umów.
ORGAN WŁAŚCIWY DO JEJ ROZPATRZENIA:
Właściwy organ administracji publicznej.
KOGO DOTYCZY:
Każdy. Nie trzeba pokazywać dokumentów ani podawać powodu. Instytucja publiczna ma obowiązek udostępnić informacje obywatelom.
PODSTAWY PRAWNE:
1) Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j. Dz.U z 2019 r. poz. 1429 z późn. zm.)
2) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek
CZAS REALIZACJI:
Informację publiczną otrzymasz:
- od razu – jeśli urzędnik ma do niej bezpośredni dostęp, czyli może ją szybko przygotować,
- do 14 dni od złożenia wniosku – jeśli urzędnik potrzebuje czasu, żeby ją przygotować,
- do 2 miesięcy – jeśli urzędnik potrzebuje więcej czasu, żeby ją przygotować. Urzędnik powiadomi cię o powodach opóźnienia i poda termin, do którego otrzymasz taką informację. Ma na to 14 dni od dnia, w którym złożysz wniosek.
OPŁATY:
1. Zazwyczaj usługa jest bezpłatna,
2. Usługa może być płatna – tylko jeśli instytucja poniesie dodatkowe koszty, żeby ją dla ciebie przygotować. Na przykład informacja ma formę papierową, a ty chcesz ją dostać w formie elektronicznej na płycie CD – wtedy trzeba ją zeskanować i zapisać na płycie. Do 14 dni od złożenia wniosku dostaniesz informację, ile zapłacisz. Wysokość opłaty nie będzie wyższa niż koszty, które poniesie instytucja.
Autor
Paweł Martyna
Data utworzenia
2020-07-22, 9:29
Data publikacji
2020-07-22, 9:29
Status
Opublikowana
Formularz ePUAP